بواسیر

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 8 شهریور 1398 در ساعت 23 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بواسیر یا همورویید به افزایش اندازه کلافه وریدی انتهای رکتوم گفته می شود این کلافه های وریدی در حقیقت نقش بالشتک هایی را ایفا می کنند که عمل دفع راتسهیل می کنند. افزایش اندازه این کلافه ها درجات مختلفی دارد از یک افزایش اندازه بدون علامت تا کلافه بزرگی که از مقعد بیرون می زند و انقدر بزرگ شده که دیگر به داخل جا نمی رود. بر اساس شدت بیماری علایم آن متفاوت است . خونریزی این کلافه ها بخصوص پس از دفع اغلب در مواقعی که یبوست اتفاق می افتد شایعترین علامت در این بیماری می باشد .خونریزی معمولا کم حجم است اما با بزرگتر شدن اندازه این بالشتک ها و یا استفاده همزمان از داروهای مختل کننده انعقاد می تواند باعث شدت این خونریزی ها شود .کم خونی های مزمن که گاهی بسیار شدید است و یا علایم ناشی از شوک بعلت از دست دادن خون بصورت حاد می تواند از علایم این بیماری باشد. درد از علایم مراحل پیشرفته بیماری است و درد گنگ و آزاردهنده ای دارد . در مواقعی که درد شدید و تیز است احتمالا عارضه ای اتفاق افتاده است مانند عفونت و یا ترومبوز همورویید .

بیرون زدگی عارضه ایست که معمولا بیماران را نگران کرده و به بیمارستان می کشاند . درجه بندی همورویید نیز بر اساس همین علامت است . همورویید داخلی درجه یک بیرون نمی زند و معمولا در معاینات بالینی و یا کولونوسکوپی دیده می شود. همورویید داخلی درجه دو بیرون زدگی مختصری بخصوص پس ازدفع اتفاق می افتد اما خود به خود جا می رود. همورویید داخلی درجه سه بیرون زدگی وجود دارد که با دستکاری بیمار جا می رود و در درجه چهار بهیچ وجه جا نمی رود . این بیرون زدگی کم کم باعث احتقان آن شده خون داخل آن لخته شده و بیمار را بشکل اورژانسی به بیمارستان می آورد.

درمانهای متفاوتی برای بواسیر پیشنهاد شده است مانند درمان های دارویی که بجز چند مورد خاص اکثر آنها درمان نیستند و فقط علایم را تا حدودی تخفیف می دهند.

درمانهایی مانند استفاده از حلقه کشی که در گردن بالشتکها انداخته می شود تا بالشتک ها بیفتند و یا استفاده از لیزر و یا استفاده از تزریق مواد مختلف داخل بالشتک همورویید و در نهایت عمل جراحی که خودش به روش های مختلفی انجام می گیرد .

پس از مراجعه بیماران و معاینه با بیمار صحبت شده و مسیر درمانی مناسبی را برای هر بیمار با توجه به شرایط بیمار انتخاب می کنیم.

خونریزی مقعدی

خونریزی مقعدی

به دفع خون بصورت قطره ای و روشن روی مدفوع با یا بدون درد خونریزی مقعدی گفته  می شود. خونریزیی م ...
درد مقعدی

درد مقعدی

درد های مقعدی دردهای مقعدی علامتی شایع در بیماران کولورکتال است . این علامت می تواند ا درد مبهم و خ ...
بواسیر

بواسیر

بواسیر یا همورویید به افزایش اندازه کلافه وریدی انتهای رکتوم گفته می شود این کلافه های وریدی در حقیق ...
بیماری های خوش خیم کولورکتال

بیماری های خوش خیم کولورکتال

بیماریهای خوش خیم کولورکتال بیماری های کولورکتال در حقیقت به بیماریهای دستگاه گوارش تحتانی گفته می ...