بیماری های خوش خیم کولورکتال

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 26 مرداد 1398 در ساعت 31 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بیماریهای خوش خیم کولورکتال

بیماری های کولورکتال در حقیقت به بیماریهای دستگاه گوارش تحتانی گفته می شود که شایعترین بیماریهای دستگاه گوارش را به خود اختصاص میدهد. از انواع بیماری های کولورکتال می توان به بیماری های دورمقعد مثل زخم مقعد(فیشر) ؛ بواسیر(همورویید) ؛ فیستول مقعدی ؛ آبسه ها و عفونت های مقعد ؛ بیرون زدگی مقعدی (پرولاپس) و.... را اشاره کرد .

بیرون زدگی توده بواسیر از ناحیه مقعد که معمولا بعد از دفع اتفاق افتاده و ممکن است خود به خود و یا با فشار خارجی جابرود و یا اصلا جا نرود ؛ دفع خون روشن قطره قطره روی مدفوع ؛ درد شدید سوزشی حین دفع و بعد از آن که ممکن است با رگه خون هم همراه باشد ؛خارش مزمن ناحیه مقعد ؛ درد مقعد که با دیدن لکه عفونت روی لباس زیر مختصری بهبود می یابد ؛سفتی و درد ناحیه مقعد که ممکن است با تب و لرز همراه باشد و... همه و همه ممکن است از علایم بیماریهای دور مقعد باشند و نیاز به مراجعه فوری به جراح کولورکتال دارند.

بیماری های عملکردی روده بزرگ و بیماری های عملکردی عصبی و عضلانی کف لگن که منجر به اختلالات عملکردی دفع می شوند نیز دسته مهم دیگری از این بیماریها هستند.این بیماری هامعمولا بصورت یبوست های مزمن ؛ سختی دفع ؛ احساس دفع ناقص و ... خود را نشان می دهند و گاهی بیماران زمان شروع علایم خود را به یاد نمی آورند.

دسته مهم دیگری از بیماریهای کولورکتال بیماریهای اورژانس کولورکتال است که شامل انسدادهای روده ای ؛ خونریزی های گوارشی تحتانی ؛ درد شکم ناشی از عفونت های منتشر شکمی با منشا دستگاه گوارش تحتانی و... است . بیماریهایی مثل پیچ خوردگی روده بزرگ ؛ تومورهای انسدادی ؛ خونریزی از تومورهای بدخیم ؛ دیورتیکولیت و... در این دسته قرار می گیرند . در این شرایط بیماران بدحال بوده و بایستی بشکل فوری به آنان رسیدگی شود.

خونریزی مقعدی

خونریزی مقعدی

به دفع خون بصورت قطره ای و روشن روی مدفوع با یا بدون درد خونریزی مقعدی گفته  می شود. خونریزیی م ...
درد مقعدی

درد مقعدی

درد های مقعدی دردهای مقعدی علامتی شایع در بیماران کولورکتال است . این علامت می تواند ا درد مبهم و خ ...
بواسیر

بواسیر

بواسیر یا همورویید به افزایش اندازه کلافه وریدی انتهای رکتوم گفته می شود این کلافه های وریدی در حقیق ...
بیماری های خوش خیم کولورکتال

بیماری های خوش خیم کولورکتال

بیماریهای خوش خیم کولورکتال بیماری های کولورکتال در حقیقت به بیماریهای دستگاه گوارش تحتانی گفته می ...