درد مقعدی

10 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 شهریور 1398 در ساعت 36 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درد های مقعدی

دردهای مقعدی علامتی شایع در بیماران کولورکتال است . این علامت می تواند ا درد مبهم و خفیفی باشد که بیشتر در حین و یا پس از دفع تشدید شده و بیمار را آزار می دهد ویا تبدیل به دردی شدید و دایمی شده که بیمار را کاملا از فعالیت های روزمره می اندازد.

آبسه ها و عفونت های دور مقعدی علتی شایع برای دردهای دورمقعدی هستند که با علایم عفونت منتشر هم کمابیش همراه هستند .تب ؛ ضعف و بی حالی و... ممکن است علایمی بارز در کنار عفونت ها یا آبسه های دور مقعدی باشند . آبسه های دور مقعدی ناشی از عفونت غدد ناحیه مقعدی هستند و بایستی به سرعت درمان شوند . این مساله بخصوص در مورد بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ناتوان کننده مثل دیابت و یا بیماران مبتلا به بیماریهای نقص سیستم ایمنی بسیار مهم و خطرناک است و ممکن است حتی تعلل در مراجعه این بیماران به مرگ بیمار بیانجامد.

زخم مقعدی یا فیشر ناشی از اسپاسم عضله مقعدی بوده که با درد شدیدی بخصوص حین دفع همراه است و گهگاه ممکن است با خونریزی نیز همراه باشد. درمان های دارویی و رعایت برخی عادات روزانه ممکن است در تعدیل علایم کمک کننده باشد اما در صورت مزمن شدن علایم عمل جراحی اسفنگتروتومی برای بیمار مورد نیاز است .

همورویید های خارجی که خون در آنها لخته شود نیز درد شدیدی ایجاد می کند که در طی چند روز کم کم بهبود پیدا می کند اما طی چند روز اول ممکن است نیاز به تخلیه جراحی شود.

همورویید های داخلی نیز در موارد شدید درد ایجاد می کنند که با بیرون زدگی بالشتک مربوطه همراه است و نیاز به اقدام جراحی دارد .

مهم آنست که در صورت دیدن این علایم به پزشک مراجعه کرده تا درگیر عوارض بعضا خطرناک این بیماری ها نشویم و این مساله در بیماران مسن با بیماری های مزمن ناتوان کننده و همچنین بیماران میتلا به انواع نقص سیستم ایمنی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

خونریزی مقعدی

خونریزی مقعدی

به دفع خون بصورت قطره ای و روشن روی مدفوع با یا بدون درد خونریزی مقعدی گفته  می شود. خونریزیی م ...
درد مقعدی

درد مقعدی

درد های مقعدی دردهای مقعدی علامتی شایع در بیماران کولورکتال است . این علامت می تواند ا درد مبهم و خ ...
بواسیر

بواسیر

بواسیر یا همورویید به افزایش اندازه کلافه وریدی انتهای رکتوم گفته می شود این کلافه های وریدی در حقیق ...
بیماری های خوش خیم کولورکتال

بیماری های خوش خیم کولورکتال

بیماریهای خوش خیم کولورکتال بیماری های کولورکتال در حقیقت به بیماریهای دستگاه گوارش تحتانی گفته می ...